( https:// )
Поделиться:
Главная
Богословие
Богослужение
Великая Вечерня и Повечерие

Конец же тропаря поет чтец сам, и потом читает:

Пророчества Исаиина чтение: [Глава 9]

 

Отроча родися нам, Сын и дадеся нам, Егоже начальство бысть на раме Его: и нарицается имя Его велика совета ангел. Чуден Советник, Бог крепок, Властитель, Начальник мира, Отец будущаго века: приведет бо мир на начальники, и здравие Его. И велие начальство Его, и мира Его несть предела, на престол Давидов, и на царство его исправити е, и заступити е судьбою и правдою, от ныне и до века: ревность Господа Саваофа сотворит сия.

Пророчества Исаиина чтение: [Главы 7 и 8]

 

Приложи Господь глаголати ко Ахазу, глаголя: проси себе знамения у Господа Бога твоего, во глубину или в высоту. И рече Ахаз: не имам просити, ниже искусити Господа. И рече Исаиа: услышите убо доме Давидов, еда мало вам труд подаяти человеком, и како Господу труд даете? Сего ради дастГосподь Сам вам знамение: се Дева во чреве приимет, и родит Сына, и нарекут имя Его Еммануил. Масло и мед имать снести, прежде неже уведети Ему, или изволити лукавое, изберет благое: зане прежде неже разумети отрочати благое или злое, отринет лукавая, и изберет благое. И рече Господь ко мне: приими себе свиток нов велик, и напиши в нем писалом человеческим, еже скоро пленение сотворити корыстем: настоят бо. И свидетели мне сотвори верны человеки, Урию иереа, и Захарию сына Варахиина. И приступих ко пророчице, и во чреве прият, и роди сына. И рече мне Господь: нарцы имя ему, Скоро плени, и напрасно испроверзи. Зане прежде неже разумети отрочати прозвати отца или матерь, приимет силу Дамаскову, и корысти Самарийския, прямо царю Ассирийскому. С нами Бог, разумейте языцы и покаряйтеся: услышите даже до последних земли, могущии покаряйтеся: аще бо паки возможете, и паки побеждени будете. И иже аще совет совещаваете, разорит Господь. И слово, еже аще возглаголете, не пребудет в вас: яко с нами Бог.

Русский текст и толкование паремий

Потом ектения малая, и по возгласе:

Прокимен, глас 1: Господь рече ко Мне: Сын Мой еси Ты, Аз днесь родих Тя.

Стих: Проси от Мене, и дам Ти языки достояние Твое, и одержание Твое концы земли.

Апостол ко Евреем, зачало 303: (Евр. 1, 1 - 12)

 

Апостол, читаемый на рождественской вечерне содержит самое возвышенное Богословское учение о Сыне Божием, Его предвечном рождении, об участии Его в творении мира и о том, как Бог вводит Первородного во вселенную. Большое внимание в апостольском чтении уделяется отношению ко Христу ангелов Божиих.

Многочастне и многообразне древле Бог глаголавый oтцeм во пророцех,

Бог, многократно и многообразно говоривший издревле отцам в пророках,

В последок дний сих глагола нам в Сыне, Eгоже положи наследника всем, Имже и веки сотвори.

В последние дни сии говорил нам в Сыне, Которого поставил наследником всего, чрез Которого и веки сотворил.

Иже сый сияние славы и образ ипостаси Eго, нося же всячeская глаголом силы Своея, Собою очищение сотворив грехов наших, седе о десную престола величествия на высоких,

Сей, будучи сияние славы и образ ипостаси Его и держа все словом силы Своей, совершив Собою очищение грехов наших, воссел одесную (престола) величия на высоте,

Толико лучший быв Ангелов, eлико преславнее паче их наследствова имя.

Будучи столько превосходнее Ангелов, сколько славнейшее пред ними наследовал имя.

Кому бо рече когда от Ангел: Сын Мой eси Ты, Аз днесь родихъ Тя? И паки: Аз буду Eму во Oтца, и Той будет Мне в Сына?

Ибо кому когда из Ангелов сказал Бог: Ты Сын Мой, Я ныне родил Тебя? И еще: Я буду Ему Отцем, и Он будет Мне Сыном?

Егда же паки вводит Первороднаго во вселенную, глаголет: и да поклонятся Eму вси Ангели Божии.

Также, когда вводит Первородного во вселенную, говорит: и да поклонятся Ему все Ангелы Божии.

И ко Ангелом убо глаголет: Творяй Ангелы Своя духи и слуги Своя oгнь палящь.

Об Ангелах сказано: Ты творишь Ангелами Своими духов и служителями Своими пламенеющий огонь.

К Сыну же: престол Твой, Боже, в век века: жезл правости жезл царствия Твоего:

А о Сыне: престол Твой, Боже, в век века; жезл царствия Твоего - жезл правоты.

Возлюбил eси правду и возненавидел eси беззаконие: сего ради помаза Тя, Боже, Бог Твой eлеем радости паче причастник Твоих.

Ты возлюбил правду и возненавидел беззаконие, посему помазал Тебя, Боже, Бог Твой елеем радости более соучастников Твоих.

И (паки): в начале Ты, Господи, землю основал eси, и дела руку Твоeю суть небеса:

И: в начале Ты, Господи, основал землю, и небеса - дело рук Твоих;

Та погибнут, Ты же пребываеши: и вся, якоже риза, обетшают,

Они погибнут, а Ты пребываешь; и все обветшают, как риза,

И яко oдежду свиеши их, и изменятся: Ты же тойжде eси, и лета Твоя не оскудеют.

И как одежду свернешь их, и изменятся; но Ты тот же, и лета Твои не кончатся.

Аллилуиа, глас 5: Рече Господь Господеви моему: седи одесную Мене, дондеже положу враги Твоя подножие ног Твоих.

Стих: Жезл силы послет Ти Господь от Сиона. Стих: Из чрева прежде денницы родих Тя, клятся Господь и не раскается.

Добавить в блог

Ссылки | Вопрос священнику | О Рождестве Христовом | Богословие | Рождество Христово в истории России | Иконография | Рождество Христово в красках | Детская страничка | Православная трапеза | Открытки Праздника | Фотоконкурс | Фотогалереи | Медиа | Обратная связь | Источники | Обои для рабочего стола | Заставки для мобильных телефонов

© 2006—2013 Пасха.ру
Материалы сайта разрешены для детей, достигших возраста двенадцати лет Условия использования

Если вы обнаружили ошибку в тексте, сообщите нам об этом.
Выделите мышкой область текста и нажмите Ctrl+Enter.
Яндекс.Метрика