Конец же тропаря поет чтец сам, и потом читает:
Отроча родися нам, Сын и дадеся нам, Егоже начальство бысть на раме Его: и нарицается имя Его велика совета ангел. Чуден Советник, Бог крепок, Властитель, Начальник мира, Отец будущаго века: приведет бо мир на начальники, и здравие Его. И велие начальство Его, и мира Его несть предела, на престол Давидов, и на царство его исправити е, и заступити е судьбою и правдою, от ныне и до века: ревность Господа Саваофа сотворит сия.
Приложи Господь глаголати ко Ахазу, глаголя: проси себе знамения у Господа Бога твоего, во глубину или в высоту. И рече Ахаз: не имам просити, ниже искусити Господа. И рече Исаиа: услышите убо доме Давидов, еда мало вам труд подаяти человеком, и како Господу труд даете? Сего ради дастГосподь Сам вам знамение: се Дева во чреве приимет, и родит Сына, и нарекут имя Его Еммануил. Масло и мед имать снести, прежде неже уведети Ему, или изволити лукавое, изберет благое: зане прежде неже разумети отрочати благое или злое, отринет лукавая, и изберет благое. И рече Господь ко мне: приими себе свиток нов велик, и напиши в нем писалом человеческим, еже скоро пленение сотворити корыстем: настоят бо. И свидетели мне сотвори верны человеки, Урию иереа, и Захарию сына Варахиина. И приступих ко пророчице, и во чреве прият, и роди сына. И рече мне Господь: нарцы имя ему, Скоро плени, и напрасно испроверзи. Зане прежде неже разумети отрочати прозвати отца или матерь, приимет силу Дамаскову, и корысти Самарийския, прямо царю Ассирийскому. С нами Бог, разумейте языцы и покаряйтеся: услышите даже до последних земли, могущии покаряйтеся: аще бо паки возможете, и паки побеждени будете. И иже аще совет совещаваете, разорит Господь. И слово, еже аще возглаголете, не пребудет в вас: яко с нами Бог.
Русский текст и толкование паремий
Потом ектения малая, и по возгласе:
Прокимен, глас 1: Господь рече ко Мне: Сын Мой еси Ты, Аз днесь родих Тя.
Стих: Проси от Мене, и дам Ти языки достояние Твое, и одержание Твое концы земли.
Апостол, читаемый на рождественской вечерне содержит самое возвышенное Богословское учение о Сыне Божием, Его предвечном рождении, об участии Его в творении мира и о том, как Бог вводит Первородного во вселенную. Большое внимание в апостольском чтении уделяется отношению ко Христу ангелов Божиих.
Многочастне и многообразне древле Бог глаголавый oтцeм во пророцех, |
Бог, многократно и многообразно говоривший издревле отцам в пророках, |
В последок дний сих глагола нам в Сыне, Eгоже положи наследника всем, Имже и веки сотвори. |
В последние дни сии говорил нам в Сыне, Которого поставил наследником всего, чрез Которого и веки сотворил. |
Иже сый сияние славы и образ ипостаси Eго, нося же всячeская глаголом силы Своея, Собою очищение сотворив грехов наших, седе о десную престола величествия на высоких, |
Сей, будучи сияние славы и образ ипостаси Его и держа все словом силы Своей, совершив Собою очищение грехов наших, воссел одесную (престола) величия на высоте, |
Толико лучший быв Ангелов, eлико преславнее паче их наследствова имя. |
Будучи столько превосходнее Ангелов, сколько славнейшее пред ними наследовал имя. |
Кому бо рече когда от Ангел: Сын Мой eси Ты, Аз днесь родихъ Тя? И паки: Аз буду Eму во Oтца, и Той будет Мне в Сына? |
Ибо кому когда из Ангелов сказал Бог: Ты Сын Мой, Я ныне родил Тебя? И еще: Я буду Ему Отцем, и Он будет Мне Сыном? |
Егда же паки вводит Первороднаго во вселенную, глаголет: и да поклонятся Eму вси Ангели Божии. |
Также, когда вводит Первородного во вселенную, говорит: и да поклонятся Ему все Ангелы Божии. |
И ко Ангелом убо глаголет: Творяй Ангелы Своя духи и слуги Своя oгнь палящь. |
Об Ангелах сказано: Ты творишь Ангелами Своими духов и служителями Своими пламенеющий огонь. |
К Сыну же: престол Твой, Боже, в век века: жезл правости жезл царствия Твоего: |
А о Сыне: престол Твой, Боже, в век века; жезл царствия Твоего - жезл правоты. |
Возлюбил eси правду и возненавидел eси беззаконие: сего ради помаза Тя, Боже, Бог Твой eлеем радости паче причастник Твоих. |
Ты возлюбил правду и возненавидел беззаконие, посему помазал Тебя, Боже, Бог Твой елеем радости более соучастников Твоих. |
И (паки): в начале Ты, Господи, землю основал eси, и дела руку Твоeю суть небеса: |
И: в начале Ты, Господи, основал землю, и небеса - дело рук Твоих; |
Та погибнут, Ты же пребываеши: и вся, якоже риза, обетшают, |
Они погибнут, а Ты пребываешь; и все обветшают, как риза, |
И яко oдежду свиеши их, и изменятся: Ты же тойжде eси, и лета Твоя не оскудеют. |
И как одежду свернешь их, и изменятся; но Ты тот же, и лета Твои не кончатся. |
Аллилуиа, глас 5: Рече Господь Господеви моему: седи одесную Мене, дондеже положу враги Твоя подножие ног Твоих.
Стих: Жезл силы послет Ти Господь от Сиона. Стих: Из чрева прежде денницы родих Тя, клятся Господь и не раскается.
Добавить в блог
Ссылки | Вопрос священнику | О Рождестве Христовом | Богословие | Рождество Христово в истории России | Иконография | Рождество Христово в красках | Детская страничка | Православная трапеза | Открытки Праздника | Фотоконкурс | Фотогалереи | Медиа | Обратная связь | Источники | Обои для рабочего стола | Заставки для мобильных телефонов
© 2006—2013 Пасха.ру
Материалы сайта разрешены для детей, достигших возраста двенадцати лет
Условия использования